Scroll To Top
Son yazılar

YANAN TENCERE NASIL TEMİZLENİR?


Merhabalar sevgili takipçilerim, bugün sizlere son zamanlarda sıkça sorulan soruya cevaben yazmak istiyorum. Yanmış tencere sorunu:) Resmi netten alıntı yapmak zorunda kaldım çünki Allaha şükür mutfakta hiç bu şekilde bir tenceremi yakmadım:) Ama insanlık hali olabilir hiç telaş etmeyin çok araştırdım ve pratik bir yöntem buldum üstelik evde bulunan malzemeler ile yapabileceğiniz pratik bir bilgi veriyorum. Hatırlatmakta fayfa var bu yöntem çelik tencere yada tavalarınız için geçerli olacaktır. Zaten seramik yada teflon bu derecede yanmaz. Umarım işinize yarar. Buyrun bu pratik bilgiye..

Malzemeler:


Sirke
Su
Karbonat
Bulaşık süngeri


Nasıl Yapılır?

Tava yada tencerenizi ocağın üzerine koyun.

Dibini tamamen kaplayacak miktarda sirke ilave edin. Üzerine eşit miktarda da su koyun. Üzerine bir yemek kaşığı da karbonat ilave edin.

Ocağı yakın ve içerisindeki karışımı kaynatmaya başlayın. 

Yaklaşık 15-20 dakika sonra ocağın altını kapatın. Bu işlemin tavanın dibindeki birikintileri yumuşattığını göreceksiniz. Tahta bir kaşık yardımıyla bu birikintileri kazıyın.

Tavada kalan suyu ve birikintileri döktükten sonra, tavanın yüzeyindeki lekeli kalan yerlerin üzerine karbonat dökün.

Bulaşık süngerinin sert yüzeyi ile ovarak kalan lekeleri de çıkartın.

Tavanızı kullanmadan önce iyice durulayın.

Hala çıkmayan lekeler varsa yada çok yoğunsa tenceredeki yanıklar kaynattıktan sonra 1 gece bekleyin ondan sonra ovalayın. Yeni alınmış gibi olacak emin olun. Tencerenizi atmanıza gerek kalmadı:) Kolay gelsin:)

Paylaş:

Kategoriler:

4 yorum to ''YANAN TENCERE NASIL TEMİZLENİR?"

ADD COMMENT
  1. benim de bu kadar hiç yanmadı ama yandığında ben de nemliyken karbonat serpip bekletiyorum. kabarıveriyor. çok yanıklar için etmeyebilir tabi sade karbonat. teşekkürler bilgi için. sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorum için çok teşekkür ederim, bu bilgiler bir gün lazım olabilir öğrenmek lazım:) Sevgiler..

      Sil
    2. Yorum için çok teşekkür ederim, bu bilgiler bir gün lazım olabilir öğrenmek lazım:) Sevgiler..

      Sil
    3. Yorum için çok teşekkür ederim, bu bilgiler bir gün lazım olabilir öğrenmek lazım:) Sevgiler..

      Sil