Scroll To Top
Son yazılar

KELEBEK PASTA

Kızımın doğum günü için hazırladığım kelebek pastayı sizlerle paylaşmak istiyorum. Pastayı yapması beni zorlamadı çok severim bir şeyler üretmeyi siz de ayrıntılı anlatımım sayesinde zorlanmayacaksınız eminim. Mutlaka denemenizi istiyorum sadece denemekle kalmayıp bana dönmenizi de istiyorum. Soru sorun eleştiri yapın beğenin ama bir şekilde lütfen fikrinizi söyleyin. Emek veriyorum sizin için ve sesinizi duymak istiyorum. En kolay pastalardan birisi bana göre, buyrun tarifim..

Malzemeler:

Pandispanya kek için:
  • 5 yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • 4 yemek kaşığı su
  • 4 yemek kaşığı sıvıyağ
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 2 su bardağı un
  Kreması için:
  • 1 paket vanilyalı puding
  • 1 paket kakaolu puding
  • 1 paket çikolata sosu
  • Yeteri kadar süt

Hazırlanışı:
  • Öncelikle kremalarımızı hazırlayalım. İçi için vanilyalı pudingi paket ölçüsünden yarım su bardağı eksik olacak şekilde pişirelim. Biraz katı olması avantajdır. Dış kreması için kakaolu puding ve çikolata sosunu karıştırıp yine paket ölçüsünden 1 su bardağı eksik süt ekleyerek pişirelim. Yani 1 paket kakaolu pudingi tencereye alalım üzerine 1 paket çikolata sosu alalım. İkisi için 5 su bardağı süt ekleyeceksek 4 su bardağı süt ekleyelim:) Kremalarımızı soğumaya bırakalım. **Kapaklı bir kapta soğutursanız üzeri kaymak bağlamaz.
  • Yumurta ve şekeri mikser yardımıyla 10 dakika kadar çırpalım. Su ve sıvıyağı ekleyelim biraz daha çırpalım. Unu eleyelim, kabartma tozu ve vanilyayı karıştıralım. Yumurta üzerine ekleyelim ve çırpma teliyle köpük gibi kıvamı söndürmeden yavaş yavaş karıştırarak pürüzsüz bir kek harcı elde edelim. 26 cm lik kek kalıbını margarinle yağlayalım(Kalıbınız küçükse su ve yağı yarı ölçüye indirin). Kek harcınını kalıba alalım. 180 derece fırında pişmeye bırakalım. Kısa sürede pişecektir lütfen kontrol edin. Pişen pandispanya kekimizi fırını kapadıktan sonra içinde soğuyana kadar bekletelim. Fırının kapağını biraz arayalım. 

  • Yeterince dinlenen pandispanya kekimizi kalıptan çıkaralım. Tam ortadan uzunlamasına keselim. Fotoğraftaki gibi ortasından parçalar çıkaralım. Bu işlem hem kelebek kanadımızın kıvrımı için hemde kelebeğin kafası için gerekli. İkiye ayırdığımız kekleride ara kat için düzgün bir şekilde kesiyoruz.
  • Şimdi gelelim en zevkli kısma yani pastamızı süslemeye.
  • İlk önce vanilyalı pudingimizi iki tarafa eşit olacak şekilde paylaştırıp sürelim. Hepsini kullanalım. Dış kremasını da düzgün bir şekilde her tarafı kapanacak şekilde sürelim ve spatula yardımıyla düzleyelim. Pastamızın kremasını sürdükten sonra dolapta kremasının yerleşmesi için bir müddet bekletelim. Evinizde bulunan pasta süsleme malzemeleriyle resimdeki gibi süsleyebilirsiniz. Fındık, ceviz, hindistan cevizi, draje vs ne ile süslemek isterseniz artık. Burada son dokunuşlar size kalmış. Hatta çocuklarınızla bu işlemi yapıp keyifli vakitler geçirebilirsiniz. Gerçekten zevkli bir iş pasta yapmak:) Daha farklı pasta modelleriyle yapacağım sizler için. Yeteri kadar süslediğiniz pastanızı servis etmeden önce dolapta dinlendirmenizi tavsiye ederim. Hatta 1 gün beklesin üzeri kapalı bir fanusta emin olun daha lezzetli oluyor. Denedim oradan biliyorum:)
  • Yeteri kadar dinlenen pastamızı dilimleyip afiyetle yiyebilirsiniz. 
  • Ayrıntılı fotoğraflar sayesinde zorlanmadan yapacağınızı tahmin ediyorum, deneyin beğenin ve bana dönün.
  • Biraz da lezzetinden bahsetmek istiyorum. Pandispanya olarak çok başarılı lütfen tam ölçüye uyun. Yumurta kokusu kesinlikle yok lütfen yeteri kadar mikserle çırpın. Krema olarak hafif yağ yok. Kakao olarak yoğun seviyorsanız süper. Görüntü olarak muhteşem tabi bence:)
  • Afiyet olsun:)

Paylaş:

5 yorum to ''KELEBEK PASTA"

ADD COMMENT
  1. Cok guzel dogum gunumde denicem cm

    YanıtlaSil
  2. Ben kremaları anlamadım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İçi için vanilyalı puding kullandım, dışı için çikolata sosu ve kakaolu pudingi karıştırarak pişirin paket ölçülerinden biraz az süt ekleyin biraz kati olmasi için

      Sil
  3. Tamam teşekkür ederim çok saolun...

    YanıtlaSil