Scroll To Top
Son yazılar

DAMAT KURABiYESi

Bu kurabiyenin bende anısı vardır. Çok sevdiğim bir kurabiye olduğu için iş arkadaşlarıma yaptım ve götürdüm. O günden sonra hergün benden kurabiye istemeye başladılar. Baktım olmuyor pastaneden aldım bir gün götürdüm tabi kabul ederlermi illa ki cevizli kurabiye olacak. Neyse ki işten çıktımda kurtuldum bu isteklerden:) Şaka tabi ki iş ortamı ve arkadaşlar çok tatlıydı burdan hepsine sevgiler.. Hepiniz takipçimsiniz biliyorum. Bakın size kurabiye yaptım hemde istediğiniz gibi.. Buyrun:) Kurabiyemden bahsedeyim azcık. İsmi damat kurabiyesi kim verdi bu ismi özelliği ne bilmiyorum ama benim öğrendiğim kişi öyle söyledi bende ismini değiştirmek istemedim. Ama siz isterseniz cevizli şekerli kurabiye diyebilirsiniz. Yaklaşık 30 adet kurabiyemiz çıkıyor bu ölçülerden. Hamurunda şeker yok dışında olduğu için. İçi dolu ceviz ve kıyır kıyır bir kurabiye. Ee daha ne olsun mutlaka deneyin..

Malzemeler:

1 paket margarin
1 çay bardağı sıvı yağ
1 çay bardağı süt
1 yumurta
1 kabartma tozu
1 vanilya
Alabildiğine un

İçi için:
Yeteri kadar ceviz(iri parçalar halinde)

Şerbeti için:
1 su bardağı şeker
1,5 su bardağı su

Dışı için:
Toz şeker(yeteri kadar)









Hazırlanışı:

Oda sıcaklığında yumuşamış margarini yoğurma kabımıza alalım.Diğer malzemeleri ve azar azar unu ilave edelim ve yumuşak bir hamur elde edelim.
Hamurdan ceviz büyüklüğünde beze yapalım. Avcumuzun ortasında bastıralım ve uzunlamasına ceviz koyalım. İki taraftan birleştirerek ceviz içeride kalacak şekilde yuvarlayalım. Fotoğrafdaki şekli alacak.
Bütün kurabiyeleri bu şekilde hazırlayalım ve 180 derece fırında pişmeye bırakalım.
Şerbeti verilen ölçülerde 1 taşım kaynatalım.
Soğuyan kurabiyemizi önce şerbete batıralım daha sonra her tarafını toz şekerle mantolayalım.
Nefis kurabiyelerimiz hazır, lezzeti ve görüntüsü 10 numara.Afiyet olsun:)
DİĞER KURABİYE TARİFLERİM İÇİN LÜTFEN TIKLAYINIZ..

Paylaş:

Kategoriler:

Henüz Yorum Yok " DAMAT KURABiYESi "