Scroll To Top
Son yazılar

Domatesli Tel Şehriye Çorbası

Klasik çorbalarımızın başında gelir tel şehriye çorbası. Onca tarif biliriz yine de çorba yapmaya mutfağa gidince hemen bi şehriye çorbası yapalım deriz:) Bu çorbamda salça kullanmadım özellikle domatesin renginden faydalanmak istedim. Lezzeti mükemmel tabi ki, bebeklerde bu çorbaya bayılıyor. Hemen deneyin lütfen..

Malzemeler:
  • 2 yemek kaşığı sıvıyağ
  • 2 yemek kaşığı tereyağ
  • 2 dolu yemek kaşığı un
  • 2 adet domates
  • 1 çay bardağı tel şehriye
  • Yeterince su
  • 1 tatlı kaşığı nane
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • Et, tavuk suyu (yeteri kadar)
Yapılışı:
  • Tenceremize yağı ve unu alalım. Un pembeleşinceye kadar kavuralım. 
  • Domatesleri rendenin ince tarafında rendeleyelim. 
  • Un yeterince pembeleşince domatesleri ekleyelim ve bir miktar daha kavuralım.
  • 1 lt su ilave edelim ve çırpma teliyle çorbamız kaynayana kada karıştırarak pişirelim. 
  • Çorbamız katı olacak. Şehriyeler pişince çorbamızı kapatalım.
  • İçerisine varsa et, tavuk suyu yoksa normal su ilave edelim soğuk olarak. Bu işlem şehriye çorbamızın oturmasını engelleyecektir.Çorbanızı nasıl seviyorsanız o kadar su ekleyebilirsiniz, ben tavuk suyu kullandım. Ben biraz yoğun severim mesela.
  • Tuzunu ve nanesini de ilave edelim. 
  • Çorbamız hazır. Verdiğim püf nokta sayesinde sabahtan yapıp akşam servis edebilirsiniz. Çorbada yoğunlaşma ve oturma olmayacaktır.
  • Afiyet olsun..
  • Diğer çorba tariflerim için lütfen TIKLAYINIZ..

Paylaş:

Kategoriler:

Henüz Yorum Yok " Domatesli Tel Şehriye Çorbası "