Scroll To Top
Son yazılar

Kaymaklı Ekmek Kadayıfı

Bu saatte bol kaymaklı ekmek kadayıfı paylaşılır mı ya kendimi şiddetle kınıyorum:) Ama ne yapayım sabah akşam misafir ağırlıyorum ancak fırsat buluyorum. Bu tatlıyı çocukken çok severdik bayramda ikram etseler diye beklerdik:) Halen de severim kendimde bayramda ikram etmeye çalışırım. Yapımı zor gibi görünür ama kolaydır. Özellikle küçük boy ekmek kadayıfını hazırlamak oldukça kolay. Denemenizi tavsiye ederim..

Malzemeler:
  •  1 adet küçük boy ekmek kadayıfı
Şerbeti için:
  • 4 su bardağı toz şeker
  • 5 su bardağı su
Üzeri için:
  • Yarım kg kaymak
Yapılışı:
  • Öncelikle şerbetimizi hazırlayalım. 
  • Tepsiye ekmek kadayıfını koyalım. Üzerine şerbeti sıcakken dökelim ve ağzını kapatıp yarım saat bekletelim. 
  • Yumuşayan kadayıfı ocağımıza alalım. Ya ara ara delikler açalım ya da dilimleyelim. Ocakta kaynarken başından ayrılmayalım. Ocağımızın altı kısık olsun. Yemek kaşığıyla sürekli üzerine şerbeti dökelim.
  • Şerbetini çekince kadayıfımız ocağımızı kapatalım ve soğumaya bırakalım. En az 1 saat dinlensin.
  • Süper tatlımız hazır. Bol kaymakla servis edelim ki tadı çıksın:)
  • Afiyet olsun..
Diğer tatlı tarifleri için TIKLAYINIZ..

Paylaş:

Kategoriler:

2 yorum to ''Kaymaklı Ekmek Kadayıfı"

ADD COMMENT
  1. Ben severek yerim ama hiç yapmadım. Denemek isterim. Ellerine sağlık. Sevgiler. :)

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar, İzmir'de hiç bulamadığımız için Konyadan alıp yaptığımız ve bayıla bayıla yediğimiz tatlıdır kendisi... Ellerinize kollarınıza sağlık ...

    YanıtlaSil