Scroll To Top
Son yazılar

Sultan Tatlısı

+Nefis Yemek Tarifleri adresinden aldığım bir tarifti, ben azcık değiştirdim ama daha güzel oldu sanırım. Bayramda ikram ettim misafirlerime, herkes tarifini istedi. Mavi haşhaş farklı bir lezzet katıyor bence :)

Malzemeler:
  • 1 paket margarin
  • 2 yumurta
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 çay bardağı şeker
  • 1 çay bardağı hindistan cevizi
  • 1 su bardağı irmik
  • 1 kabartma tozu
  • Alabildiğine un
Mantolamak için:
  • 1 çay bardağı süt
  • 1 su bardağı Mavi Haşhaş  
Üzeri için:
  • Fındık
Şerbeti için:
  • 2.5 su bardağı şeker
  • 3 su bardağı su
  • birkaç damla limon suyu
Yapılışı:

Oda sıcaklığında yumuşamış margarini ve diğer malzemeleri yoğurma kabına alalım. Güzelce yoğuralım, kurabiye hamuru kıvamında olsun.. Ceviz büyüklüğünde  şekil verelim. Bir kaba süt bir kaba haşhaşı dökelim. Şekil verdiğimiz kurabiyelerimizi önce süte sonra haşhaşa her tarafını kaplayalım. Üzerine fındık batıralım(iyice bastıralım ki kabarınca yüzüne çıkmasın).  180 derece fırında pişmeye bırakalım..
İsteğe göre daha az pişirebilirsiniz:) Sevgili gelinimiz (kardeşimin eşi) Asiye'm böyle sevdiği için fazla kızarttım :) Fırından çıkan tatlımız ılıyınca ılık şerbetimizi üzerine bolca dökelim.. Şerbet soğuksa tatlı sıcakken dökelim.. Hımm çok lezzetli olmuş deneyin derim :) Afiyet olsun :)

Paylaş:

Kategoriler:

3 yorum to ''Sultan Tatlısı "

ADD COMMENT
  1. Bayıldım süper görüntü. Ellerinize sağlık. Ben de ilk fırsatta denemeye çalışacağım. Sevgiler. :)

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkür ederim Yağmur hanımcım umarım sizde beğenirsiniz, sevgiler :)

    YanıtlaSil
  3. Mavi hashas hangidi birde siyah olan var olmazmi

    YanıtlaSil